Η κορυφαία πολιτιστική συνάντηση της Ακαδημίας του θεάτρου “Σκάλα του Μιλάνου” στο ιστορικό Θέατρο “Απόλλων” πραγματοποιείται στις 11 Νοεμβρίου 2021 στις 20.30, 157 χρόνια μετά την πρώτη όπερα Ριγκολέττο του Τζιουζέπε Βέρντι στα εγκαίνια του Θεάτρου Απόλλων (1864).
Πρόκειται για μια συνδιοργάνωση του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης και του Ιταλικού Μορφωτικού Ινστιτούτου στην Αθήνα, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και της Ιταλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα, λαμβάνοντας παράλληλα χαρακτήρα επετειακό, στο πλαίσιο του εορτασμού των 200 ετών από την κήρυξη της Ελληνικής Επανάστασης.
Το σπουδαίο αυτό καλλιτεχνικό γεγονός με τους αριστούχους καλλιτέχνες της ακαδημίας, Noemi Muschetti, υψίφωνος Paolo Antonio Nevi, τενόρος Paul Grant , βαρύτονος Αθανάσιος Παΐσίου, πιάνο, οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στις κεντρικές παραστάσεις του Θεάτρου Σκάλα του Μιλάνου, αποτελεί ιστορικό σταθμό για τον πολιτισμό της Σύρου, φιλοδοξώντας στην ανάπτυξη ισχυρών δεσμών μεταξύ των δυο λαμπρών λυρικών θεάτρων.
Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό και θα μεταδοθεί live streaming για να την απολαύσουν και όσοι δεν καταφέρουν να παρευρεθούν στο θέατρο.
Ας γνωρίσουμε τ’ αστέρια της Ακαδημίας του Θεάτρου της «Σκάλας του Μιλάνου»:
Noemi Muschetti, σοπράνο
Η Noemi Muschetti άρχισε τις σπουδές της σε μικρή ηλικία στην Ακαδημία Carmelo Mollica στη γενέτειρά της, τις Συρακούσες της Σικελίας. Συνέχισε να εργάζεται υπό την καθοδήγηση της σοπράνο Francesca Scaini και εισήχθη στο Marcello Giordani’s Accademia YAP.
Έχει κερδίσει βραβεία σε πολυάριθμους διεθνείς διαγωνισμούς φωνής. Συνέχισε να βελτιώνει τα ταλέντα της, παίρνοντας μαθήματα από τους Marcello Giordani, Gianluca Gucciardo, Franco Fussi, Mariella Devia, Stefano Giannini, Francesca Patanè, Alessio Pizzech και Stefania Bonfadelli. Έχει δώσει αξιόλογες παραστάσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται το Ρέκβιεμ του Μότσαρτ στο Teatro Massimo Vincenzo Bellini στην Κατάνια και οι Επτά Τελευταίες Λέξεις του Χριστού από τον Χάιντν.
Το ντεμπούτο της στην όπερα ήταν ως Berta στο Il barbiere di Siviglia και Adina στο L’elisir d’amore σε σκηνοθεσία Enrico Stinchelli. Έκανε το ντεμπούτο της στο Teatro Petruzzelli στο Μπάρι ως Gilda στο Rigoletto και ως Amenaide στο Tancredi για σχολεία. Έχει κερδίσει τον διαγωνισμό AsLiCo για την ερμηνεία της ως Adina.
Η Noemi έγινε δεκτή στην Ακαδημία Λυρικής Όπερας La Scala για τη διετία 2019-2021. Έκανε το ντεμπούτο της στο Teatro alla Scala τον Νοέμβριο του 2019 στο ρόλο της Clorinda στο La Cenerentola per i bambini με μαέστρο τον Pietro Mianiti σε σκηνοθεσία του Ulrich Peter. Αρχικά, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 και σε επανάληψη τον Ιούνιο του 2021, όπου και η όπερα μεταδόθηκε στο κοινό μέσω streaming.
Άλλες αξιοσημείωτες παραστάσεις της στις παραγωγές του Teatro alla Scala περιλαμβάνουν το Erster Elf in Die Ägyptische Helena του Richard Strauss τον Νοέμβριο του 2019, σε σκηνοθεσία Sven-Eric Bechtolf με μαέστρο τον Franz Welser-Möst και Ines in Il trovatore, υπό τη διεύθυνση του Nicola Luisotti και σκηνοθεσία από τον Alvis Hermanis τον Φεβρουάριο του 2020.
Paolo Antonio Nevi, τενόρος
Ο Paolo Antonio Nevi γεννήθηκε στο Τέρνι και ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές σε νεαρή ηλικία. Το 2016 μετακόμισε στην Πάρμα για να σπουδάσει τραγούδι όπερας στο Ωδείο A. Boito υπό τον Nemi Bertagni, συμπληρώνοντας τις σπουδές του και παρακολουθώντας μαθήματα που πραγματοποιήθηκαν από τους Pietro Ballo και Danny Lemmo.
Έχει ήδη αποκτήσει μια σειρά από σημαντικές διακρίσεις. Μεταξύ άλλων αναφέρουμε: το βραβείο Fondazione Luciano Pavarotti και το βραβείο Young Talent στην κατηγορία ανδρών στον 4ο Διεθνή Διαγωνισμό «Premio Etta e Paolo Limiti» για νέους τραγουδιστές όπερας.
Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει όπερες των Donizetti, Verdi, Puccini και Gounod. Οι πρώτοι επαγγελματικοί του ρόλοι περιλαμβάνουν τον Ερνέστο στο Don Pasquale στο Borgo Val di Taro.
Το φθινόπωρο του 2018 πέρασε τη διαδικασία επιλογής για την εισαγωγή του στην Ακαδημία Όπερας La Scala για τη διετία 2019-2021. Τον Σεπτέμβριο του 2019 υποδύθηκε τον Nemorino στο L’elisir d’amore, στο Teatro Olimpico στη Βιτσέντσα. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στην Ακαδημία, ο Paolo ερμήνευσε τον ρόλο του Don Ramiro στο La Cenerentola per i bambini από τον Νοέμβριο του 2019 έως τον Φεβρουάριο του 2020, με μαέστρο τον Pietro Mianiti και τον Ulrich Peter ως σκηνοθέτη. Έχει επίσης ερμηνεύσει διάφορους ρόλους στο πρόγραμμα της σεζόν Teatro alla Scala: τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο του 2020 ήταν ο Benvolio στο Roméo et Juliette του Gounod, σε διεύθυνση Lorenzo Viotti και σκηνοθεσία Bartlett Sher και, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2021, ήταν Don Ο Curzio στην ιστορική παραγωγή του Le nozze di Figaro του Giorgio Strehler, που γυρίστηκε από τη Marina Bianchi με τη σκηνοθεσία του Daniel Harding.
Paul Grant, βαρύτονος
Ο Paul Grant γεννήθηκε στο Εδιμβούργο, όπου ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές. Μετά την αποφοίτησή του από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου, συνέχισε να βελτιώνει το ταλέντο, του στη Βασιλική Ακαδημία Μουσικής στο Λονδίνο. Από το 2017 έως το 2019 φοίτησε στην Όπερα της Βασιλικής Ακαδημίας του Λονδίνου. Είναι μέλος του Academy Song Circle και έχει εμφανιστεί ως σολίστ στη σειρά RAM/Kohn Foundation Bach Cantata Series.
Από τους νέους καλλιτέχνες στο πρόγραμμα Britten Pears Young Artist, ο Grant σπούδασε επίσης στο Georg Solti Accademia di Bel Canto. Οι πιο αξιοσημείωτες επαγγελματικές εμπειρίες του περιλαμβάνουν τη συμμετοχή του σε ένα γκαλά στο Victoria Hall της Γενεύης, ρεσιτάλ στην Πινακοθήκη της Βασίλισσας στο παλάτι του Μπάκιγχαμ, στο Wigmore Hall, στο Edinburgh Festival Fringe, στο Aberdeen International Youth Festival, στο Leeds Lieder, στο Oxford Lieder Festival και σε πολλές παραγωγές στο Φεστιβάλ Όπερας Garsington.
Ο Paul έγινε δεκτός στην La Scala Academy of Lyric Opera για τη διετία 2019-2021. Έκανε το ντεμπούτο του στο Teatro alla Scala ως Dandini στο La Cenerentola per i bambini, υπό τη διεύθυνση του Pietro Mianiti και σε σκηνοθεσία Ulrich Peter. Μεταξύ των παραγωγών της La Scala που συμμετείχε, αναφέρουμε τον ρόλο του Grégorio στο Roméo et Juliette του Gounod το 2020, σε σκηνοθεσία Bartlett Sher με μαέστρο τον Lorenzo Viotti, και τον Cappadocian στη Salome του Strauss, που μεταδόθηκε ζωντανά τον Φεβρουάριο του 2021, υπό τη διεύθυνση του Riccardo Chailly και σκηνογραφία από τον Damiano Michieletto. Θα επιστρέψει στο Teatro alla Scala ως πρώην φοιτητής της Ακαδημίας τη σεζόν 2021-2022 ως Sebastian στο The stormest, μια όπερα που συνέθεσε και διευθύνει ο Thomas Adès και σκηνοθετεί ο Robert Lepage (Νοέμβριος 2022).
Αθανάσιος Παπαϊσίου, πιάνο
Ο Αθανάσιος Παπαϊσίου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη.
Σπούδασε Νομικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, από όπου έλαβε πτυχίο Νομικής και μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Κοινωνιολογία του Δικαίου.
Σπούδασε επίσης Πιάνο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (τάξη Νόρας Λουκίδου) και έλαβε το αντίστοιχο Δίπλωμα. Συνέχισε τις σπουδές του στο North College (Παράρτημα του London College of Music at Thames Valley University – τάξη Γιώργου Θυμή) και απέκτησε το Diploma of Licentiateship και το Diploma of Fellowship in piano performance (Master) του London College of Music.
Επιπλέον, σπούδασε πιάνο με τους Martino Tirimo, Richard Syracuse, Viktor Merzhanov και Raphael Terroni, τσέμπαλο με την Κατερίνα Βλάτη και τον Γεράσιμο Χοϊδά και συνοδεία πιάνου με τους Δημήτρη Γιάκα, Sergio Magli, Ulrich Rademacher, Kurt Equiluz και Bogdan Stanev.
Τα πεδία ενδιαφέροντός του επικεντρώνονται στην μπαρόκ και τη ρομαντική περίοδο της μουσικής και στη μουσική των Εθνικών Μουσικών Σχολών των Βαλκανίων.
Εργάστηκε ως καθηγητής πιάνου και ως καθηγητής συνοδείας πιάνου σε διάφορα ωδεία.
Συμμετείχε ως κορεπετίτορας στην Όπερα Δωματίου Θεσσαλονίκης, ως πιανίστας ορχήστρας σε συναυλίες της Κρατικής και της Δημοτικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και της Ορχήστρας του Κρατικού Ωδείου, και ως τσεμπαλίστας στην μπαρόκ ορχήστρα του Κρατικού Ωδείου.
Υπήρξε πιανίστας διαφόρων χορωδιών της Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο των παραπάνω δραστηριοτήτων, έδωσε σόλο ρεσιτάλ και συμμετείχε σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Αυστρία, Ισπανία, Νότια Αφρική, Ουγγαρία, Τουρκία κ.α.). Από το 1996 εργάζεται στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης ως καθηγητής συνοδείας πιάνου στο τμήμα Μονωδίας/Όπερας.