Αυτήν την Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017 στις 19.30 συνεχίζουμε το αφιέρωμα στον μεγάλο Ιάπωνα σκηνοθέτη Kenji Mizoguchi, με την προβολή της ταινίας του Σταυρωμένοι εραστές.
Οι προβολές της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Αιγαίου πραγματοποιούνται στο Κτίριο Κορνηλάκη (απέναντι από το Κλειστό Γυμναστήριο Ερμούπολης).
Σας περιμένουμε!
Από τη Βιβλιοθήκη
Αλίκη Τσουκαλά
Σταυρωμένοι Εραστές (Chikamatsou Monogatari) | Ώρα 19.30
Σινεφίλ 1954 | Α/Μ | Διάρκεια: 110′
Ιαπωνική ταινία, σκηνοθεσία Κέντζι Μιζογκούτσι με τους: Καζούο Χασεγκάουα, Κιόκο Καγκάουα, Εϊτάρο Σίντο
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 24 Αυγούστου 2006 (Ελλάδα)
Σκηνοθέτης: Κέντζι Μιζογκούτσι
Συγγραφέας: Chikamatsu Monzaemon
Σύνθεση μουσικής: Fumio Hayasaka, Tamezô Mochizuki
Σενάριο: Yoshikata Yoda, Matsutarō Kawaguchi
Ηθοποιοί: Kyōko Kagawa, Kazuo Hasegawa, Eitarō Shindō, Yōko Minamida, Eitaro Ozawa
Στην αυτοκρατορική Ιαπωνία του 17ου αιώνα, ο Ισούν, ένας στρυφνός και απότομος προύχοντας, έχει λάβει την εντολή από την αυλή, της δημιουργίας των ημερολογίων, όντας ο επίσημος τυπογράφος της πρωτεύουσας Κιότο. Παντρεμένος με την όμορφη αλλά και πολύ νεαρότερη του, Οσάν, δεν διστάζει να ρίχνει και παράνομες ερωτικές ματιές στην οικιακή βοηθό Οτάμα, που αρχίζει να παραπονείται για την στάση του στο πρόσωπο της. Καλύτερος υπάλληλος του Ισούν είναι ο Μοχέι, που ακόμη και κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες, μπορεί να δώσει στην δουλειά του, το αρτιότερο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Μια παρασπονδία του όμως, στην αφελή προσπάθεια του να βοηθήσει οικονομικά με μυστικό τρόπο την κυρά του, θα δημιουργήσει μια τρομακτική παρεξήγηση, αφού απευθείας το στενό περιβάλλον, θα θεωρήσει τον Μοχέι και την Οσάν, σαν παράνομους εραστές.
Πρόκειται για την κινηματογραφική διασκευή ενός από τα πιο γνωστά θεατρικά έργα – φτιαγμένο μάλιστα για κούκλες – της εποχής, που μας μεταφέρει σε μια μυστηριώδη και θολή περίοδο της χώρας του ανατέλλοντος ήλιου, όταν τον κυρίαρχο ρόλο στην κοινωνική διαστρωμάτωση της χώρας παίζουν οι κανόνες ηθικής που στοιχειώνουν κάθε είδους ανθρώπινη αδυναμία ή συναίσθημα. Το φεουδαρχικό καθεστώς, σκληρό όσο δεν μπορεί να φανταστεί κανείς ενάντια στον παραβάτη, δεν αφήνει ούτε καν χώρο για την παραμικρή σκέψη στον πολίτη, να εκφραστεί πέρα από τον νόμο. Και η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί με μεγάλη ευκολία, μέσω των ψιθύρων από στόμα σε στόμα, να εξελιχθεί σε εγκληματική ενέργεια.
[…] Η μεγαλοφυής ανάπτυξη του σχεδιασμού του Mizoguchi, δεν αποκαλύπτεται παρά μόνο στο φινάλε, που έρχεται σαν μια πραγματική λύτρωση για τους δύο εξουθενωμένους εραστές, με μέσον τα δύο εκφραστικότατα πρόσωπα των βασικών πρωταγωνιστών του, Kazuo Hasegawa και Kyôko Kagawa. Μάθημα κινηματογραφίας αλλά και διαχρονικής ηθικής οικονομίας! [Πηγή:
cine.gr ]