Petit Plan: Europa III | 8-13 Φεβρουαρίου 2022
Το Φεστιβάλ «Petit Plan: Europa» επιστρέφει για 3η χρονιά στις 8-13 Φεβρουαρίου 2022, με δωρεάν φυσικές και διαδικτυακές προβολές για όλη την Ελλάδα, και παρουσιάζει περισσότερες από 40 ταινίες από 18 Ευρωπαϊκές χώρες. Υπό την αιγίδα της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, οι προβολές εστιάζουν στην ανάδειξη των Ευρωπαϊκών Αξιών όπως ισότητα των φύλων, απαγόρευση των διακρίσεων, περιβαλλοντολογική ευαισθητοποίηση κ.α.
Πέρα από τα διαγωνιστικά προγράμματα θα παρουσιαστούν στα πλαίσια του Φεστιβάλ 2 αφιερώματα: «Γάμος για Όλ@» και ένα αφιέρωμα στην σχολή κινηματογράφου Krzysztof Kieślowski Film School ενώ θα γίνει ειδική προβολή για το περιβάλλον της ταινίας «Βασίλισσα χωρίς βασίλειο».
Η τριμελής κριτική επιτροπή του Φεστιβάλ: Στέλιος Κυμιώνης (Προϊστάμενος Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Διαχείρισης Ψηφιακού Περιεχομένου στο ΕΚΟΜΕ), Έφη Παναγοπούλου (Project manager στο Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουργκ) και Μαριάννα Καπλατζή (Film Curator του Φεστιβάλ Balkan Can Kino) θα απονείμει τα βραβεία «Ευρωπαϊκών Αξιών» και «Καλύτερης Ελληνικής Ταινίας» ενώ το κοινό θα έχει τη δυνατότητα να ψηφίσει για το «Βραβείο Κοινού».
Δείτε το πρόγραμμα προβολών ΕΔΩ
Γενικός σκοπός του προγράμματος
Το Petit Plan είναι μία δωρεάν εκπαιδευτική δράση που απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές και μαθήτριες Λυκείου. Μέσω της προβολής ταινιών με θεματολογία που αφορά στο μαθητικό κοινό, καθώς και συζήτηση με επιλεγμένους ομιλητές, προβάλλει ζητήματα όπως η διαπολιτισμική αλληλεγγύη, το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού, οι τέχνες, ο αθλητισμός. Από κοινωνικά ζητήματα όπως η ξενοφοβία, τα ναρκωτικά, η ισότητα και η αλληλεγγύη έως και η αξία των τεχνών, του αθλητισμού και της υγιεινής διατροφής, το Petit Plan έχει προσεγγίσει πάνω από 6.500 μαθητές Λυκείου στην Αθήνα, στη Λιβαδειά, στα Ιωάννινα, καθώς και, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας προβολών, ακριτικές περιοχές της χώρας (2.500 μαθητές σε απομακρυσμένες περιοχές).
Στόχοι
Αποκλειστικό κοινό δημογραφικά είναι οι μαθητές Λυκείου (15-18 χρονών), μέσω οργανωμένων προβολών που κοινοποιούνται στα Λύκεια, σύμφωνα με τα μητρώα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ως εκ τούτου, η συμμετοχή αφορά στις σχολικές μονάδες τυπικής εκπαίδευσης και -σε επίλεκτες περιπτώσεις- η συνεργασία με ΜΚΟ και εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε Έλληνες ή αλλοδαπούς μαθητές, σύμφωνα με τη θεματολογία της εκάστοτε δράσης. Σκοπός είναι η κριτική παρουσίαση κοινωνικών ζητημάτων που απασχολούν τη δημογραφική ομάδα 15-18 ετών, χωρίς διδακτισμό, με προώθηση της κριτικής σκέψης και της ανοιχτής συζήτησης, καθώς και η διευκόλυνση των εκπαιδευτικών, μέσω της σύνδεσης με τη διδακτέα ύλη του Λυκείου.
Δεύτερο σκέλος της δράσης είναι η ακαδημαϊκή επεξεργασία της δυναμικής σχέσης των μαθητών με α) τον κινηματογράφο και τον πολιτισμό εν γένει, με έμφαση στα ψηφιακά μέσα και β) η σχέση τους με τα κοινωνικά ζητήματα που παρουσιάζει η εκάστοτε δράση. Τα ανώνυμα ερωτηματολόγια που συμπληρώνονται, καταχωρούνται σε ψηφιακή πλατφόρμα, εξάγονται αθροιστικά αποτελέσματα, επισημαίνονται τάσεις και παρουσιάζονται α) σε ακαδημαϊκά συνέδρια για την κινηματογραφική και πολιτισμική παιδεία σε Ελλάδα και Εξωτερικό, β) σε ομάδες εργασίας στο πλαίσιο Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, με έμφαση στην ανταλλαγή γνώσης (knowledge exchange) και καλών πρακτικών (good practices).
Η διαχείριση των ερωτηματολογίων γίνεται από ακαδημαϊκούς ερευνητές σε Ελλάδα (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), καθώς και στο εξωτερικό (Γαλλία και Φινλανδία). Από το 2018, η πρώην πολιτιστική ακόλουθος της Γαλλικής Πρεσβείας στην Αθήνα, Laëtitia Kulyk, (Τμήμα Οπτικοακουστικών Μέσων και ερευνήτρια στο University of Jyväskylä – Φινλανδία), συνεργάζεται με την επιστημονική ομάδα (Δρ. Παναγιώτης Σταματόπουλος – ΕΚΠΑ, Βασίλειος Σκαρμούτσος, M.A. – ΕΚΠΑ, υποψήφιος διδάκτορας Πανεπιστημίου Πελοποννήσου).
Ο απώτερος σκοπός του δεύτερου σκέλους είναι η διαμόρφωση πολιτικής στην τυπική εκπαίδευση: α) με την παροχή μεγάλης κλίμακας στατιστικών δειγμάτων, που ανανεώνονται σε ετήσια βάση, β) με την παροχή αναφορών της δράσης (action report) σε φορείς (δημόσιους και ιδιωτικούς) που δραστηριοποιούνται σε συναφή πεδία. Κάθε αναφορά συνοδεύεται από σύντομη επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας, όσον αφορά στο εφηβικό κοινό και σχολιασμό παρόμοιων δράσεων, με έμφαση στην Ευρώπη.
Περισσότερα στο https://petitplan.org