Ο γνωστός και διεθνώς αναγνωρισμένος Έλληνας γλύπτης, Κώστας Βαρώτσος, μας περιγράφει την εικαστική διαδρομή της ζωής του στο «Μονόγραμμα» αυτής της εβδομάδας.
Με πολλά βραβεία και διακρίσεις ανά τον κόσμο, έγινε ευρέως γνωστός από το πλατύ κοινό με τον περίφημο γυάλινο «Δρομέα» του. Τα έργα του από γυαλί, μέταλλο και πέτρα, με το γυαλί να κυριαρχεί, τράβηξαν αμέσως την προσοχή των φιλότεχνων αλλά και του απλού λαού, έγιναν οικεία, κτήμα του.
Τα ανήσυχα εφηβικά χρόνια σε πόλεις της ελληνικής επαρχίας την εποχή της χούντας αλλά και τα ταξίδια στο εξωτερικό, η πρώτη γνωριμία με τα μουσεία της Ευρώπης, τον καθόρισαν εν πολλοίς. Ήταν απ’ αυτά τα παιδιά που είχαν ταλέντο από μικρά. Κι έβλεπε την Τέχνη σαν ένα παράθυρο ελευθερίας και αυτονομίας.
Με σπουδές στην Ιταλία, στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης αλλά και στη Νέα Υόρκη ως υπότροφος του Ιδρύματος Fullbright, ο Κώστας Βαρώτσος, έχει πραγματοποιήσει έως σήμερα πάνω από 20 ατομικές εκθέσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία. Επίσης, συμμετείχε σε περισσότερες από πενήντα ομαδικές στην Ελλάδα, την Κύπρο, την Ιταλία, το Βέλγιο και τη Γερμανία.
Ένα από τα σημαντικότερα έργα που έχει κάνει, ήταν ο «Ποιητής» στην Κύπρο το 1983. Το έργο είναι φτιαγμένο όλο από γυαλί και υπήρξε (ως προς το υλικό κατασκευής) ο πρόδρομος του θρυλικού «Δρομέα» που έκανε τον Κώστα Βαρώτσο ευρύτερα γνωστό.
Ο «Δρομέας» έγινε ύστερα από ένα τηλεφώνημα του Σταύρου Ξαρχάκου, που ήταν τότε Αντιδήμαρχος Πολιτισμού στον Δήμο της Αθήνας. «Θέλω ένα έργο για την Αθήνα» του είπε. Έργο συμβολικό ο «Δρομέας», είχε την ατυχία να στηθεί στην Ομόνοια, επάνω ακριβώς από το χώρο που αργότερα θα γίνονταν τα έργα για το Μετρό! Έπρεπε να μετακινηθεί, πράγμα αδύνατον, γι’ αυτό… κατεδαφίστηκε και ξαναφτιάχτηκε σε άλλη περιοχή από την αρχή.
Ακολούθησαν τα «Συγκοινωνούντα Δοχεία» στην πλατεία του Ρέντη, το έργο στο Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας κ.ά. Έργα του κοσμούν πλατείες και κτίρια σε πολλές ευρωπαϊκές και αμερικανικές πόλεις, καθώς και στην Κίνα, τη Βραζιλία κ.ά.
Από τα κορυφαία και εντυπωσιακότερα έργα του είναι το ναυαγισμένο πλοίο, στο οποίο πνίγηκαν 81 Αλβανοί μετανάστες και το οποίο μετέτρεψε σε έργο Τέχνης. Το έργο με το συμβολικό τίτλο «Landing» (απόβαση) βρίσκεται μόνιμα τοποθετημένο στο λιμάνι του Ότραντο.
Δείτε τη συνέντευξη του ΕΔΩ
Πηγή: ertflix.gr