Την Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2022 και ώρα 8 μ.μ., στον Καθεδρικό Ναό Αγίου Γεωργίου Άνω Σύρου και με τη στήριξη του Συλλόγου Φίλων Εκκλησιαστικού Οργάνου, η υψίφωνος Γεωργία Μπαλαμπίνη και η οργανίστα-μουσικολόγος Μαγδαληνή Καλοπανά παρουσιάζουν λειτουργική μουσική Ελλήνων συνθετών: Marco Sofianopulo, Αλέξανδρος Κατακουζηνός, Prince Jean Caradja, με κάποια από τα έργα να εκτελούνται για πρώτη φορά.
To μουσικό υλικό προέρχεται από το Αρχείο Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου (Α.Ε.Μ.Θ.Τ.) και από Αρχείο Ελληνικής Μουσικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών ΕΚΠΑ «Πολύμνια».
Είσοδος ελεύθερη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α΄ μέρος
Χριστιανικοί Ύμνοι του 13ου αιώνα: LAUDI DUECENTESCHE
Μεταγραφή: Marco Sofianopulo
YΜΝΟΛΟΓΙΟ ΦΛΩΡΕΝΤΙΑΣ (MAGLIABECHIANO II, I, 122)
i. Lamentomi et sospiro
ii. Voi ch’amate lo Criatore
ΥΜΝΟΛΟΓΙΟ ΚΟΡΤΟΝΑΣ (91)
iii. Altissima luce col grande splendore
iv. Fa’mi cantar l’amor di la beata
v. O divina virgo, flore
xiii. Spirito santo glorioso
xiv. Troppo perde ‘l tempo
xv. Stomme allegro e lazioso
xvi. Chi vol lo mondo desprezzare
xvii. Sia laudato san Francisco
xviii. Ciascun ke fede sente
xix. Magdalena, degna da laudare
xx. Amor dolze senza pare
xxi. Salutiam divotamente
Μουσικό υλικό: Αρχείο Ελλήνων Μουσουργών Θωμά Ταμβάκου (ΑΕΜΘΤ)
Β΄ μέρος
Λειτουργικοί ύμνοι 19ου-20ού αιώνα
1. Μεγάλη Δοξολογία, Αλέξανδρος Κατακουζηνός (προσαρμογή σε μία φωνή)
2. Agnus Dei, op. 17, Prince Jean Caradja
3. Ave Maria, op. 18, Prince Jean Caradja
4. Sanctus, op. 19, Prince Jean Caradja (προσαρμογή σε μία φωνή)
Μουσικό υλικό: Αρχείο Ελληνικής Μουσικής ΤΜΣ ΕΚΠΑ («Πολύμνια»)
Η Γεωργία Μπαλαμπίνη είναι λυρική σοπράνο (Ωδείο Athenaeum, Αττικό Ωδείο, Universität Mozarteum Salzburg) με εξειδίκευση στο Ορατόριο-Λιντ, την παλαιά μουσική και το Μπαρόκ. Το πάθος της για τον αυτοσχεδιασμό συχνά την οδηγεί σε ποικίλα μονοπάτια, όπως τη τζαζ και τη μεταμοντέρνα μουσική.
Η Μαγδαληνή Καλοπανά είναι Δρ. Μουσικολογίας (2009) οργανίστα (1996) με έμφαση στην έντεχνη ελληνική μουσική. Η έρευνα και μελέτη έργων Ελλήνων συνθετών για το εκκλησιαστικό όργανο εμπλουτίζουν συχνά το λειτουργικό και συναυλιακό ρεπερτόριό της με πρώτες εκτελέσεις.