Ένα μεγάλο σύνολο σημαντικών έργων σύγχρονης τέχνης από τη Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου δωρίζεται σε 4 μουσεία 3 χωρών σε 2 ηπείρους και δημιουργεί ένα πρωτοποριακό πλέγμα συνεργειών.
Μια ιδιωτική συλλογή μετατρέπεται σε δημόσιο αγαθό μέσω μεγάλων δημόσιων ιδρυμάτων στην Αθήνα, Σικάγο, Νέα Υόρκη και Ηνωμένο Βασίλειο.
Περισσότερα από 350 έργα από 142 καλλιτέχνες από τη Συλλογή αποτελούν τη Δωρεά, εκ των οποίων 140 προορίζονται για το ΕΜΣΤ, περίπου 100 σε κοινή δωρεά στα Guggenheim και MCA Chicago και 110 για την Tate.
Η Συλλογή Δ.Δασκαλόπουλου αποτελεί ένα ευρύ σύνολο έργων σύγχρονης τέχνης από κορυφαίους καλλιτέχνες της διεθνούς εικαστικής σκηνής των τελευταίων τεσσάρων δεκαετιών, οι οποίοι διέπλασαν και εξακολουθούν να διαπλάθουν τις επόμενες καλλιτεχνικές γενιές. Τα έργα της Συλλογής αντικατοπτρίζουν τους καίριους προβληματισμούς της τέχνης και ταυτόχρονα αφορούν οικουμενικά, αρχέγονα και διαχρονικά θέματα, όπως η ανθρώπινη οντότητα ως πηγή δημιουργίας, αλλά και ως πεδίο υπαρξιακής, κοινωνικής και ιδεολογικής πάλης.
Σε αυτήν περιλαμβάνονται σημαντικοί καλλιτέχνες όπως: Marina Abramovic, KutLug Ataman, Matthew Barney, Louise Bourgeois, Βλάσης Κανιάρης, Helen Chadwick, Paul Chan, Bruce Conner, Abraham CruzviLLegas, Robert Gober, David Hammons, Mona Hatoum, Isaac JuLien, Γιάννης Κουνέλλης, Στάθης Λογοθέτης, Sarah Lucas, Paul McCarthy, Steve McQueen, Ana Mendieta, Marisa Merz, Annette Messager, Wangechi Mutu, Ernesto Neto, Rivane Neuenschwander, Cornelia Parker, PipiLotti Rist, Dieter Roth, Doris SaLcedo, Kiki Smith, Paul Thek.
Μέσω της Συλλογής, ο δημιουργός της, Δημήτρης Δασκαλόπουλος, λειτούργησε για σχεδόν 30 χρόνια ως θεματοφύλακας των ιδεών και της ανθρώπινης δημιουργικότητας, έχοντας ως βασικό μέλημα τη διάχυση των μηνυμάτων της τέχνης σε όσο το δυνατόν περισσότερους αποδέκτες, λόγω της βαθιάς πεποίθησής του ότι η τέχνη έχει την ικανότητα να εμπνέει τους ανθρώπους και να κεντρίζει τη συλλογική συνείδηση. Στην προσπάθεια αυτή να μεταφέρει τον θαυμασμό του, ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, σε όλο το διάστημα της ενασχόλησής του με την τέχνη, στήριξε ενεργά με προσωπική και οικονομική συνεισφορά πολλά μουσεία, εκθέσεις και καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες ανά τον κόσμο. Συγχρόνως, διατήρησε ανοιχτή πολιτική δανεισμού των έργων της Συλλογής, ενώ δημιούργησε τον ΝΕΟΝ που ασχολείται με την προαγωγή της σύγχρονης τέχνης στο κοινό της Ελλάδας.
Αποτελεί λοιπόν την φυσική εξέλιξη αυτής της νοοτροπίας και αυτού του τρόπου δράσης η απόφαση για δωρεά του μεγαλύτερου μέρους της Συλλογής σε δημόσιους οργανισμούς, δηλαδή σε μεγάλα μουσεία σύγχρονης τέχνης ανά τον κόσμο.
Όπως υποστηρίζει ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, «Θεωρώ ότι ο συλλέκτης έχει ευθύνη απέναντι στα έργα της συλλογής του και τους καλλιτέχνες: έχει την ηθική υποχρέωση να φροντίζει για το μέλλον της συλλογής του με την ίδια έγνοια και προσοχή που επένδυσε για τη δημιουργία της. Η τέχνη αποκτά νόημα και επιρροή μόνο μέσα από τη συνδιαλλαγή της με το κοινό. Γι’ αυτό η τέχνη περισσότερο από ιδιοκτήτες, χρειάζεται κοινωνούς. Αυτό το σκεπτικό με οδήγησε στην απόφαση να δωρίσω το μεγαλύτερο μέρος της συλλογής μου σε σημαντικά μουσεία σύγχρονης τέχνης. Μέσω της δωρεάς, τα έργα θα είναι προσβάσιμα στο ευρύ κοινό, θα έχουν την απαραίτητη φροντίδα ώστε να διατηρηθούν για τις μελλοντικές γενιές και θα παραμείνουν σε διάλογο με την τέχνη του μέλλοντος».
Η Δωρεά της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου απευθύνεται σε τέσσερα δημόσια ιδρύματα σε τρεις χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής. Συγκεκριμένα, περισσότερα από 140 έργα θα ενισχύσουν την συλλογή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, περίπου 100 έργα θα προσφερθούν σε κοινή δωρεά στα μουσεία Guggenheim και MCA του Σικάγο και περίπου 110 έργα θα δωρηθούν στην Tate. Συνολικά περισσότερα από 350 έργα σύγχρονης τέχνης από 142 καλλιτέχνες της Συλλογής θα εμπλουτίσουν τις υπάρχουσες συλλογές των μουσείων.
Η Δωρεά της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου θα ενδυναμώσει τη διεθνή συνεργασία μεταξύ του ΕΜΣΤ και της Tate και θα δημιουργήσει το πεδίο για πολιτιστικές ανταλλαγές μεταξύ των δύο φορέων τόσο σε επίπεδο γνώσεων και εμπειρίας όσο και σε δανεισμούς έργων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Επιπλέον, θα δημιουργήσει μια ισχυρή συνεργασία μεταξύ των μουσείων MCA Chicago και Guggenheim, για την κοινή συντήρηση και παρουσίαση των έργων.
Η Δωρεά της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου θα συνοδευθεί από τη δημιουργία ενός δικτύου Επιμελητών. Ειδικές θέσεις θα δημιουργηθούν μία στην Tate και μία για την κοινή δωρεά στα μουσεία Guggenheim και MCA Chicago, ενώ θα προβλεφθεί επιμελητική υποστήριξη στο ΕΜΣΤ, θέσεις οι οποίες θα διευκολύνουν την ενσωμάτωση της Δωρεάς στη δράση του κάθε οργανισμού.
Με τις θέσεις επιμελητών και την υποστήριξη ίων μουσείων, η Δωρεά θα απευθυνθεί ευρέως στο κοινό μέσα από διεθνείς παρουσιάσεις/εκθέσεις και μέσω της παγκόσμιας διαδικτυακής τους παρουσίας. Τα μουσεία, επίσης, θα δημιουργήσουν εκπαιδευτικά προγράμματα για να ενισχύσουν τη διάδοση της Δωρεάς.
Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, συνεπής στο όραμά του, παραδίδει την Συλλογή του σε διεθνή μουσεία. Με αυτή την ευεργεσία εξασφαλίζει το μέλλον της και την συνομιλία της με το ευρύτερο δυνατόν κοινό σε όλο τον κόσμο.
Η Δρ. Λίνα Μενδώνη, υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, δηλώνει: «Η Αθήνα, μετά από δεκαετίες αναμονής, εγκαινίασε πριν δύο χρόνια τη λειτουργία του δικού της Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, πληρώνοντας ένα μεγάλο κενό στις μουσειακές της υποδομές. Σήμερα, το ΕΜΣΤ υποδέχεται τη μοναδική δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, ενός συλλέκτη με βαθιά γνώση και αγάπη για την Τέχνη. Μια δωρεά δεκάδων έργων, η οποία όχι απλώς ενισχύει ουσιαστικά τις συλλογές του ΕΜΣΤ, αλλά του δίνει την ώθηση και το πλεονέκτημα να καθίσταται συνομιλητής σημαντικών ανάλογων κορυφαίων μουσείων διεθνώς, να μπορεί να δρομολογεί μαζί τους πολύτιμες συνέργειες και συνεργασίες. Έτσι, η προσφορά του δωρητή δεν αφορά μόνον στο Μουσείο και στον χώρο του Πολιτισμού. Αφορά στην ίδια την πρωτεύουσα, καθώς ενισχύει εμμέσως την ανταγωνιστικότητα των παρεχόμενων πολιτιστικών υπηρεσιών της.
Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος δεν δίστασε να παραμερίσει το πάθος του συλλέκτη, προτάσσοντας την θέλησή του για προσφορά στην κοινωνία, στους πολίτες. Η τέχνη είναι η πανανθρώπινη γλώσσα της επικοινωνίας. Τα πολιτιστικά αγαθά αποκτούν προστιθέμενη αξία μέσα από την επαφή τους με το κοινό. Στις βιομηχανικές κοινωνίες, η δημιουργία αξίας συναρτάται με περιορισμούς στην πρόσβαση των πόρων. Στην κοινωνία της γνώσης, η παιδεία προϋποθέτει μύηση στην Τέχνη και τον εκδημοκρατισμό του πολιτισμού. Ο συλλέκτης, με την προσφορά της προσωπικής συλλογής του σε τέσσερα κορυφαία Μουσεία Σύγχρονης Τέχνης, λειτουργεί ως καταλύτης στον μετασχηματισμό, στην μετάπτωση των ιδιωτικών αυτών έργων σε δημόσια αγαθά, προσβάσιμα σε μας και τις επόμενες γενεές. Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εκφράζει στον Δημήτρη Δασκαλόπουλο την απέραντη ευγνωμοσύνη του».
Ο Richard Armstrong, Διευθυντής του Μουσείου και Ιδρύματος Solomon R. Guggenheim δηλώνει: «Στη διάρκεια της διακεκριμένης φιλανθρωπικής του σταδιοδρομίας, ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος έχει επιδείξει μια βαθιά πίστη στη δύναμη της τέχνης να διευρύνει τη συλλογική φαντασία και να θίγει θεμελιώδη ερωτήματα της σύγχρονης ζωής. Η πεποίθησή του ότι η ανθρώπινη δημιουργικότητα μπορεί να ενδυναμώσει τη ζωή των πολιτών και πρέπει να είναι προσβάσιμη σε όλους, είναι το θεμέλιο τόσο για την πρωτοπόρα δουλειά του με τον ΝΕΟΝ όσο και για τη θητεία του ως trustee του Μουσείου Guggenheim. Αυτή η εξαιρετική δωρεά από την Συλλογή του στο Μουσείο Guggenheim και το Μουσείο MCA Chicago θα συμβάλλει στη σημαντική διεύρυνση των αφηγήσεων μέσα από τις μόνιμες συλλογές μας».
Η Δρ. Maria Balshaw CBE, Διευθύντρια της Tate, δηλώνει: «Αυτή η δωρεά είναι μια πράξη εξαιρετικής γενναιοδωρίας από τον Δημήτρη Δασκαλόπουλο και σηματοδοτεί μια ιδιαίτερη στιγμή για την συλλογή της Tate. Όχι μόνο γιατί περιλαμβάνει έναν μεγάλο αριθμό έργων, αλλά επίσης λόγω του διαμετρήματος των καλλιτεχνών, από την Louise Bourgeois στον David Hammons και τη Mona Hatoum. Η συλλογή της Tate είναι μια δημόσια συλλογή, ανήκει και απευθύνεται στο κοινό, και αυτά τα έργα, μέσω των τεσσάρων γκαλερί μας, θα φτάσουν σε εκατομμύρια επισκέπτες σήμερα και στις επόμενες γενιές. Επιπλέον, η συλλογή μας είναι ένα αγαθό απ’ όπου μπορούν να αντλήσουν άλλα μουσεία, επιτρέποντάς μας να επικοινωνούμε κάθε χρόνο με ακόμα περισσότερους ανθρώπους στο Ηνωμένο Βασίλειο και όλο τον κόσμο».
Η Κατερίνα Γρέγου, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), δηλώνει: «Αυτή είναι η σημαντικότερη δωρεά στην εικοσάχρονη ιστορία του ΕΜΣΤ, όσον αφορά τόσο το μέγεθος όσο και τη σπουδαιότητα. Δεν θα μπορούσε να έχει έρθει σε καλύτερη συγκυρία, ενώ η Ελλάδα βγαίνει από την οικονομική κρίση, το Μουσείο εισέρχεται σε μια νέα περίοδο πλήρους λειτουργίας με νέο καλλιτεχνικό πρόγραμμα και μια δυναμική σειρά περιοδικών εκθέσεων και εκδηλώσεων. Η δωρεά συμπληρώνει και ενδυναμώνει σε μεγάλο βαθμό την υπάρχουσα συλλογή με έναν σημαντικό αριθμό έργων Ελλήνων και διεθνών καλλιτεχνών, και ταυτόχρονα ενισχύει το Μουσείο ώστε να εκπληρώσει το στόχο του ως το κορυφαίο εθνικό ίδρυμα σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα και ένα από τα σημαντικότερα στην περιοχή της νότιας Ευρώπης και της ανατολικής Μεσογείου. Είμαστε ευγνώμονες στον Δημήτρη Δασκαλόπουλο για τη γενναιοδωρία του, την εμπιστοσύνη του, την κοινωνική του συνείδηση και τη μεγάλη συνεισφορά του στην ανάπτυξη του Μουσείου».
Η Madeleine Grynsztejn, Διευθύντρια Pritzker του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο δηλώνει: «Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος συμμερίζεται την προσήλωση του MCA στην αξιοποίηση της τέχνης των καιρών μας ως καταλύτη της κριτικής σκέψης, της κοινωνικής αλλαγής και του συλλογισμού, που εκκινεί από μια ακλόνητη πεποίθηση ότι η τέχνη διευρύνει τη συλλογική φαντασία. Αυτή η ρηξικέλευθη πρωτοβουλία εστιάζει στη συνεργασία μεταξύ κορυφαίων μουσείων σε παγκόσμιο επίπεδο και διευκολύνει την ανταλλαγή επιμελητικών ιδεών και τη δημιουργία λειτουργικών μοντέλων, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο στον τρόπο που τα μουσεία διαχέουν την Τέχνη στο ευρύ κοινό. Αυτή η δωρεά θα κινητοποιήσει τις αφηγήσεις της σύγχρονης τέχνης προς το κοινό μας, σήμερα και στο μέλλον, και θα αποτελέσει έμπνευση για τις νέες γενιές των δημιουργών στον γρήγορα αναπτυσσόμενο χώρο μας».
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά µε τη ∆ωρεά της Συλλογής ∆.∆ασκαλόπουλου www.ddcollection.org/gr/h-dwrea
Πληροφορίες: Έφη Λαζαρίδου, Reliant, eiazaridou@reiiant.gr, 6932 296 850
Σχετικά µε τη Συλλογή
Με χρονική αφετηρία το 1994, η Συλλογή ∆.∆ασκαλόπουλου αποτελεί σήµερα ένα ευρύ σύνολο έργων σύγχρονης τέχνης από κορυφαίους καλλιτέχνες της διεθνούς και ελληνικής εικαστικής σκηνής. Τα έργα της συλλογής αντικατοπτρίζουν τους καίριους προβληµατισµούς της τέχνης κατά τις πρόσφατες δεκαετίες, εστιάζοντας στο ανθρώπινο σώµα ως πηγή δηµιουργίας αλλά και ως πεδίο υπαρξιακών, κοινωνικών και ιδεολογικών µαχών. Πολλά από τα σπουδαιότερα ονόµατα της µεταπολεµικής και σύγχρονης τέχνης εκπροσωπούνται στο εσωτερικό της – µορφές των οποίων το έργο και οι ιδέες διέπλασαν τις µετέπειτα καλλιτεχνικές γενιές και εξακολουθούν να διαπλάθουν τους καλλιτέχνες του σήµερα.
Η εσωτερική πυξίδα της συλλογής είναι στραµµένη προς τον ορίζοντα της ανθρώπινης κατάστασης, αυτού του στοιχειακού, αρχέγονου και διαχρονικού ζητήµατος. Παρότι τα έργα που την απαρτίζουν ανήκουν χρονολογικά στις τελευταίες δεκαετίες, ο προσανατολισµός της αυτός την κρατά µακριά από τις εφήµερες αισθητικές ή κοινωνικές τάσεις του παρόντος.
Κεντρική θέση σε αυτή κατέχουν οι εγκαταστάσεις και τα γλυπτά µεγάλων διαστάσεων, αλλά και το σχέδιο, το κολάζ, ο κινηµατογράφος και το βίντεο.
Εκθέσεις της Συλλογής ∆.∆ασκαλόπουλου έχουν πραγµατοποιηθεί στα Whitechapel Gallery, Λονδίνο (2010-2011), Guggenheim Museum, Μπιλµπάο (2011) και Scottish National Gallery of Modern Art, Εδιµβούργο (2012-2013).
O ∆ηµήτρης ∆ασκαλόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1957. Είναι επιχειρηµατίας και µέλος του ∆.Σ. της DAMMA ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε., εταιρείας επενδυτικών συµµετοχών και διαχείρισης κεφαλαίων. ∆ιετέλεσε Πρόεδρος του ΣΕΒ επί 8 συναπτά έτη (2006-2014). Σήµερα είναι επίτιµος Πρόεδρος του ΣΕΒ. Επίσης διετέλεσε Αντιπρόεδρος της BUSINESSEUROPE από το 2013 έως το 2015 και µέλος της Στρογγυλής Τράπεζας Ευρωπαίων Βιοµηχάνων (European Round Table of Industrialists –ERT) από το 1998 έως το 2008. Ως βασικός µέτοχος, διευθύνων σύµβουλος και πρόεδρος, ο ∆ηµήτρης ∆ασκαλόπουλος ηγήθηκε από το 1983 της µεταµόρφωσης µιας οικογενειακής επιχείρησης παραγωγής γαλακτοκοµικών προϊόντων στη VIVARTIA Α.Ε., τη µεγαλύτερη επιχείρηση τροφίµων στην Ελλάδα µε ηγετική θέση στην αγορά στα γαλακτοκοµικά προϊόντα, προϊόντα ζαχαροπλα- στικής, καταψυγµένα τρόφιµα και προϊόντα για εστιατόρια και 13.000 εργαζοµένους σε 29 χώρες. Ο ∆ηµήτρης ∆ασκαλόπουλος πώλησε τη συµµετοχή του το 2007. Επίσης είναι βασικός επενδυτής του DIORAMA Hellenic Growth Fund, που επενδύει αποκλειστικά στην ελληνική επιχειρηµατικότητα, και είναι ιδρυτής της αστικής µη κερδοσκοπικής διαΝΕΟσις, ενός ερευνητικού οργανισµού (think tank) µε στόχο την τροφοδότηση του δηµόσιου διαλόγου και τη διατύπωση συγκεκριµένων προτάσεων στην επίλυση κρίσιµων οικονοµικών και κοινωνικών προβληµάτων της Ελλάδας.
Ο ∆ηµήτρης ∆ασκαλόπουλος είναι συλλέκτης σύγχρονης τέχνης, ιδρυτής της Συλλογής ∆.∆ασκαλόπουλου και ιδρυτής του οργανισµού ΝΕΟΝ. Είναι Αντιπρόεδρος του Board of Trustees του Solomon R. Guggenheim Foundation, Πρόεδρος του Collections Council του Solomon R. Guggenheim Foundation, µέλος του Board of Trustees του Museum of Contemporary Art, Chicago καθώς και ενεργό µέλος των παρακάτω συµβουλίων: Leadership Council του New Museum, Tate International Council και συνιδρυτής του Whitechapel Future Fund.
Με χορηγία της Συλλογής ∆.∆ασκαλόπουλου δηµιουργήθηκε το 2010 η θέση επιµελητή µε τίτλο The Daskalopoulos Curator of International Art στην Tate, η οποία εστιάζει στη σύγχρονη και ανερχόµενη διεθνή τέχνη, ειδικά µη δυτικών περιοχών, συντελώντας ουσιαστικά στη δέσµευση της Tate για τη διεύρυνση του γεωγραφικού πεδίου της συλλογής της. Η Συλλογή ∆.∆ασκαλόπουλου συνεχίζει τη χρηµατοδότηση της θέσης, µετονοµασµένη από το 2015 σε The Daskalopoulos Senior Curator, International Art (Africa, Asia & Middle East), την οποία κατέχει η Clara Kim. Το 2013, η Συλλογή ∆.∆ασκαλόπουλου και η Tate (σε συνεργασία µε το Latin American Acquisitions Committee) προέβησαν στην από κοινού απόκτηση του έργου Babel (2001) του Cildo Meireles, το οποίο πρόκειται να δωρηθεί στο µουσείο.
O ∆ηµήτρης ∆ασκαλόπουλος είναι ένας από τους ιδρυτικούς εταίρους του Whitechapel Future Fund (2011). Χάρη στη χρηµα- τοδότηση που ο ίδιος παρείχε, το γνωστό ίδρυµα κατόρθωσε να υλοποιήσει τρία έργα κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών: τη δηµιουργία µιας µόνιµης θέσης µε τίτλο The Daskalopoulos Director of Education & Public Programmes, την οποία κατέχει σήµερα ο Dr. Richard Martin, επικεφαλής εκπαιδευτικού προγράµµατος της Whitechapel Gallery που περιλαµβάνει διαλέξεις, µαθήµατα, εκδηλώσεις και δραστηριότητες που απευθύνονται σε σχολεία, οικογένειες και ευρύτερες κοινότητες· µια νέα πρωτοβουλία, το ΝΕΟΝ Curatorial Award, ένα βραβείο που απονέµεται σε επιµελητές, καθώς και ένα πρόγραµµα πολιτιστικής ανταλλαγής µεταξύ Αθήνας και Λονδίνου µε τίτλο ΝΕΟΝ Curatorial Exchange.
Το 2015 µε πρωτοβουλία και χορηγία της Συλλογής ∆.∆ασκαλόπουλου δηµιουργήθηκε η θέση µε τίτλο The Daskalopoulos Curator of Engagement στην Εθνική Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης της Σκωτίας. Η θέση, µετονοµασµένη πλέον σε Daskalopoulos Digital Producer, έχει ανατεθεί στη Lucy Armitage.
O ∆ηµήτρης ∆ασκαλόπουλος είναι Αντιπρόεδρος του Board of Trustees καθώς και Πρόεδρος του Collections Council του Solomon R. Guggenheim Foundation, όπου έχει συνεισφέρει στη δηµιουργία ενός ταµείου προς χρήση από τους επιµελητές για τον σκοπό της απόκτησης έργων, το οποίο και ιδρύθηκε υπό τη µορφή δωρεάς προς το ίδρυµα. Στηρίζει ενεργά το πρόγραµµα αγορών του ιδρύµατος Guggenheim (SRGF) µέσω της παρουσίας του στο International Director’s Council. Το 2003 ο κ. ∆ασκαλόπουλος και το Ίδρυµα Guggenheim προέβησαν στην από κοινού απόκτηση του γλυπτού Chrysler Imperial (2002) του Matthew Barney, το οποίο µετά από 17 χρόνια συνιδιοκτησίας, δωρήθηκε εξ ολοκλήρου στο µουσείο το 2020. Το 2017 µε πρωτοβουλία και χορηγία της Συλλογής ∆.∆ασκαλόπουλου, δηµιουργήθηκε στο Μουσείο Guggenheim η θέση µε τίτλο Daskalopoulos Curator, Contemporary Art. Τη θέση κατέχει η επιµελήτρια Katherine Brinson.
Το 2018 ο ∆ηµήτρης ∆ασκαλόπουλος έλαβε τιµητική διάκριση στο πλαίσιο του Guggenheim International Gala για τη συνολική προσφορά και υποστήριξή του στο χώρο των τεχνών.
Το 2014 η διεθνής ένωση επιµελητών ΙCI – INDEPENDENT CURATORS INTERNATIONAL απένειµε στον ∆ηµήτρη ∆ασκαλόπουλο το Βραβείο LEO, για τη «συµβολή του στην εξοικείωση ευρύτερων κοινών µε τη σύγχρονη τέχνη». Το βραβείο αποτελεί αναγνώριση του οράµατος που καθοδηγεί τον ∆ηµήτρη ∆ασκαλόπουλο στη δράση του ως συλλέκτη καθώς και της δηµόσιας προσφοράς του, έµπρακτη απόδειξη των οποίων αποτελεί η Συλλογή ∆.∆ασκαλόπουλου και η ίδρυση του οργανισµού ΝΕΟΝ, που φιλοδοξεί να φέρει τον σύγχρονο πολιτισµό κοντά στον σύγχρονο πολίτη, ως βασικό µοχλό ανάπτυξης και προόδου.
Ο ίδιος έχει κατά καιρούς διαθέσει πόρους ούτως ώστε να διευκολύνει τη διοργάνωση εκθέσεων και την απόκτηση έργων από µεγάλα δηµόσια ιδρύµατα παγκοσµίως, συµπεριλαµβανοµένων των Tate, Solomon R. Guggenheim Foundation, New Museum, Carnegie International και Venice Biennale καθώς και του ελληνικού Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και της Μπιενάλε της Αθήνας.