Το δωρεάν σεμινάριο με τίτλο «Motion Capture & Digital Character Animation» διοργανώνει το Εργαστήριο Σχεδίασης Διαδραστικών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου από τη Δευτέρα 29 Μαΐου έως την Παρασκευή 2 Ιουνίου στη Σύρο και ειδικότερα στο κτίριο του Πανεπιστήμιο Αιγαίου στην Κωνσταντινουπόλεως 1 στην Ερμούπολη.
Αντικείμενο του σεμιναρίου είναι η σύλληψή ανθρώπινης κίνησης (motion capture), η εμψύχωση ψηφιακών χαρακτήρων, η προσομοίωση και κίνηση ψηφιακών ενδυμάτων, και οι εφαρμογές των παραπάνω στην προβολή και διάδοση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Το σεμινάριο προσφέρει εισαγωγικές θεωρητικές γνώσεις και πρακτικές δεξιότητες στα παραπάνω αντικείμενα μέσω διαλέξεων, εργαστηριακών επιδείξεων και ασκήσεων, και εκπόνηση ομαδικών εργασιών (projects) και θα πραγματοποιηθεί διά ζώσης σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του εργαστηρίου.
Το σεμινάριο έχει διάρκεια 20 ωρών, προσφέρεται δωρεάν και απευθύνεται σε μαθητές, φοιτητές, ερευνητές και επαγγελματίες με ενδιαφέροντα σχετικά με την συνθετική κίνηση, τους εικονικούς χαρακτήρες, τα ψηφιακά παιχνίδια και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά. Δεν απαιτούνται προηγούμενες γνώσεις προγραμματισμού ή 3D μοντελοποίησης και επεξεργασίας. Εισηγητές του σεμιναρίου είναι οι Σπύρος Βοσινάκης (που είναι και επιστημονικά υπεύθυνος της δράσης), Μαρίνα Στεργίου, Δημήτρης Μπαλτάς και Χαράλαμπος Αλιφιέρης.
Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, και οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν αίτηση συμπληρώνοντας την φόρμα: https://forms.gle/7dkBsU4ZEgKjLUks7
Το σεμινάριο πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Διαπεριφερειακός Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιγαίου Αρχιπελάγους στον Πολιτισμό και Τουρισμό» – MIS 5047046, το οποίο εντάσσεται στη δράση υποστήριξης της Περιφερειακής Αριστείας του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» του ΕΣΠΑ 2014-2020 και χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και εθνικούς πόρους.
Το πρόγραμμα του σεμιναρίου:
Δευτέρα 29 Μαϊου | «Ψηφιακοί χαρακτήρες σε εικονικά περιβάλλοντα»
- 17:00 – 18:00 Εισαγωγή στους ψηφιακούς χαρακτήρες
- 18:00 – 19:00 Εργαλεία απόδοσης σκελετού και συνθετικής κίνησης στο Mixamo
- 19:00 – 20:00 Εισαγωγή ψηφιακών χαρακτήρων στο περιβάλλον Unity3D
- 20:00 – 21:00 Συνθετικές κινήσεις στο περιβάλλον Unity3D
Τρίτη 30 Μαϊου | «Διαδραστικές εφαρμογές πολιτιστικής κληρονομιάς με κάμερες βάθους»
- 17:00 – 18:00 Κάμερες βάθους και ψηφιακοί χαρακτήρες σε εφαρμογές πολιτιστικής κληρονομιάς
- 18:00 – 19:00 Ο αισθητήρας MS Kinect στο Unity3D
- 19:00 – 20:00 Σύνδεση κινήσεων & ψηφιακών χαρακτήρων
- 20:00 – 21:00 Έλεγχος ψηφιακού κόσμου με κινήσεις χρήστη
Τετάρτη 31 Μαϊου | «Ψηφιακό ένδυμα & χαρακτήρες»
- 17:00 – 18:00 Εισαγωγή στο σχεδιασμό & την κίνηση ψηφιακών ενδυμάτων
- 18:00 – 19:00 Σχεδιαστικά προγράμματα ψηφιακών ενδυμάτων
- 19:00 – 20:00 Εισαγωγή ψηφιακών χαρακτήρων & απόδοση κίνησης ενδυμάτων
- 20:00 – 21:00 Ψηφιακοί χαρακτήρες & ενδύματα στο Unity3D
Πέμπτη 1 Ιουνίου | «Καταγραφή ανθρώπινης κίνησης – MoCap Studio»
- 17:00 – 18:00 Σύλληψη κίνησης στο MoCap Studio
- 18:00 – 19:00 Επίδειξη και βαθμονόμηση συστήματος Vicon
- 19:00 – 20:00 Καταγραφή συνθετικών κινήσεων
- 20:00 – 21:00 Έλεγχος, επεξεργασία & διόρθωση καταγραφής
Παρασκευή 2 Ιουνίου | «Ψηφιακοί χαρακτήρες & Εκτεταμένη πραματικότητα»
- 17:00 – 18:00 Εφαρμογές εκτεταμένης πραγματικότητας με ψηφιακούς χαρακτήρες
- 18:00 – 19:00 Ανάπτυξη εφαρμογών σε Εικονική, Μικτή & Επαυξημένη πραγματικότητα
- 19:00 – 20:00 Εισαγωγή χαρακτήρων & διαμόρφωση διεπαφής
- 20:00 – 21:00 Ολοκλήρωση Project