Σε πρόσφατη συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης έγινε αποδεκτή [ΑΔΑ: ΨΤ6ΤΩΗΟ-7ΨΒ] η δωρεά διαδραστικού μεταλλικού τραπεζιού (CORING) για την επικείμενη έκθεση στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ENFIELD 8000, μετά από εισήγηση του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτισμού & Τουρισμού.
Ο κ. Μόδεστος Σταυράκης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, λοιπόν με έγγραφο του, αναφέρεται στις προϋποθέσεις για την περί δωρεάν παραχώρηση αορίστου χρόνου διαδραστικού μεταλλικού τραπεζιού (CORING) με περιστρεφόμενη οθόνη αφής για την έκθεση αυτή στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης. Ο Δήμος μεταξύ άλλων, θα αναλάβει τη ασφαλή μεταφορά και φύλαξη του με δικά του μέσα από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου στο χώρο του Βιομηχανικού Μουσείου. Η συναρμολόγηση θα γίνει από τον παρέχων. Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου θα διατηρεί το δικαίωμα μετακίνησης του επίπλου κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης και συνεννόησης με το Βιομηχανικό Μουσείο τουλάχιστον 2 μήνες νωρίτερα από την εν λόγω μετακίνηση π.χ. για λόγους προώθησης, έκθεσης κλπ. Το Διαδραστικό τραπέζι CORING θα παραμείνει χωρίς να μετακινηθεί από το Βιομηχανικό Μουσείο κατά τη διάρκεια της έκθεσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ENFIELD και συγκεκριμένα για το έτος 2023.
Φέτος συμπληρώνονται 50 Χρόνια από την κατασκευή του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα με έδρα την Σύρο και προγραμματίζονται ποικίλες τιμητικές εκδηλώσεις. Σύντομα θα υπάρχουν και περισσότερες πληροφορίες για την επετειακή αυτή έκθεση η οποία θα μας συντροφεύσει το 2023.
Λίγη ιστορία
Το εργοστάσιο δημιουργήθηκε στην Σύρο, στις εγκαταστάσεις ενός παλαιού νηματουργίου (Αφων Βελισσαρόπουλου), εκεί που βρισκόταν το πρώην σούπερ μάρκετ “Νεώριο”. Αρχικά η Enfield Automotive με πρόεδρο τον Κωνσταντίνο Αδρακτά, που σχεδίασε το Ε8000, είχε έδρα στο Isle of Wight. Όμως ξεκίνησαν απεργίες από τους εργαζόμενους μόλις ξεκίνησε η γραμμή παραγωγής του αυτοκινήτου. Την ίδια περίοδο ο εφοπλιστής, Γιάννης Γουλανδρής, ο οποίος είχε αγοράσει τα ναυπηγεία Νεωρίου (πλέον ONEX Neorion Shipyards), αγόρασε την Enfield Automotive με σκοπό να συνεχίσει την παραγωγή στην Ελλάδα. Όμως ο Αδραχτάς, αρνήθηκε να συμμετέχει στη μεταφορά της παραγωγής στην Ελλάδα και συγκρούστηκε με τον Γουλανδρή κάτι που οδήγησε τον εφοπλιστή στην επιλογή του John Ackroyd o οποίος εγκαταστάθηκε και εργάστηκε στη Σύρο ως Διευθύνων Σύμβουλος.Το εργοστάσιο στελεχώθηκε με ντόπιους τεχνίτες, στην πλειονότητας τους καραβομαραγκοί, ενώ κανένας δε διέθετε εμπειρία στη δημιουργία οχημάτων. Δημιουργήθηκαν εξαρχής ξύλινα καλούπια για να διαμορφώσουν το αυτοκίνητο. Ο Ackroyd συννεονούνταν μαζί τους, μέσω των σχεδίων του ώστε να επιτευχθούν οι απαιτούμενες εργασίες, καθώς κανένας τους δε μιλούσε αγγλικά. Ένα αυτοκίνητο υπάρχει πλέον στο Βιομηχανικό Μουσείο Ερμούπολης.