Παρουσία της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, πραγματοποιήθηκαν στο, υπό ανακαίνιση, Αρχαιολογικό Μουσείο Θήρας τα εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης της Κόρης της Θήρας.
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου παρέστη στα εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης της «Κόρης της Θήρας» στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Σαντορίνης και έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Χθες βρέθηκα, με ιδιαίτερη συγκίνηση, στα εγκαίνια του εξαιρετικού έργου αποκατάστασης της Επισκοπής στη Σίκινο. Σήμερα, ανταποκρινόμενη πρόθυμα, με χαρά μπορώ να πω, στην πρόταση του Δημάρχου Θήρας και της Υπουργού Πολιτισμού, βρίσκομαι εδώ, στη Σαντορίνη, όπου, 22 χρόνια μετά την ανακάλυψή του, εκτίθεται για πρώτη φορά στο κοινό το εξαιρετικής ομορφιάς άγαλμα της Αρχαϊκής Περιόδου “Κόρη της Θήρας”. Η σημασία που έχει το Αιγαίο, οι Κυκλάδες, αλλά και ο πολιτισμός, όχι μόνο είναι κεφάλαιο για τον τόπο μας, αλλά έχει τη φοβερή δύναμη να θεραπεύει την αγωνία της ψυχής μας, ιδιαίτερα σε δύσκολες περιόδους. Θα ήθελα για άλλη μία φορά να συγχαρώ την Εφορεία Κυκλάδων, το Υπουργείο και τον Δήμο γι’ αυτό το σημαντικό έργο που αποδίδεται σήμερα στο κοινό».
Όπως είπε στον χαιρετισμό της η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, «Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, από την αγάπη της στις Κυκλάδες και στον Πολιτισμό παρέτεινε την παραμονή της και είναι μαζί μας σε αυτή την πολύ σημαντική μέρα, καθώς αυτό το μοναδικό εύρημα, επί 22 χρόνια, έμενε στις αποθήκες. Παρά το γεγονός ότι το μουσείο είναι υπό ανακαίνιση, ήρθε η στιγμή να αποδοθεί, κυρίως στους πολίτες της Θήρας και φυσικά στους επισκέπτες της.
Τον Ιούλιο του 2020 ήρθαμε εδώ με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος υποσχέθηκε ότι την επόμενη χρονιά θα ήταν εκτεθειμένες οι τοιχογραφίες στο Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, οι οποίες ήταν και αυτές «φυλακισμένες» στις αποθήκες. Κάναμε αυτό που είπαμε. Πέρυσι αποδόθηκαν οι τοιχογραφίες του Ακρωτηρίου. Είπαμε τότε ότι το αρχαιολογικό μουσείο, το οποίο έπρεπε να ακολουθήσει σύγχρονες μουσειακές προδιαγραφές, θα ανακαινιστεί πλήρως. Βρήκαμε την αμέριστη συμπαράσταση του Δημάρχου και του Δήμου, ο οποίος μέσω Προγραμματικής Σύμβασης χρηματοδοτεί το έργο της αποκατάστασης του μουσείου. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που κάναμε το 2020, η Σαντορίνη το 2023 θα έχει και τα δύο της μουσεία αποκατεστημένα. Μαζί με το Ακρωτήρι και με μία σειρά άλλων παρεμβάσεων που γίνονται στο νησί από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, η Σαντορίνη εγγράφεται πλέον ως ένας πολύ δυνατός πολιτιστικός προορισμός της Μεσογείου.
Η Σαντορίνη είναι μοναδική για το φυσικό περιβάλλον της. Θέλουμε αυτό το φυσικό περιβάλλον να συνδυαστεί με το τεράστιο πολιτιστικό απόθεμα του νησιού. Κυρία Πρόεδρε, είμαστε πραγματικά ευτυχείς, που σε αυτή την ιστορική μέρα είστε μαζί μας στην απόδοση αυτού του μοναδικού αγάλματος».
Ο Δήμαρχος Θήρας Αντώνης Σιγάλας σημείωσε ότι «Οφείλουμε να επισημάνουμε τη συνέπεια και την αποτελεσματικότητα της Υπουργού Λίνας Μενδώνη ως προς την τήρηση των δεσμεύσεων που αναλαμβάνει και να την ευχαριστήσουμε για τη συνεργασία και την προσφορά της στο νησί μας. Ο Δήμος Θήρας, δίνοντας προτεραιότητα στην προστασία, ανάδειξη και αξιοποίηση του πολιτιστικού αποθέματος του νησιού, έχει συνάψει Προγραμματική Σύμβαση με το Υπουργείο Πολιτισμού, την οποία χρηματοδοτεί με 630.000 ευρώ. Υποέργο της Σύμβασης, με χρηματοδότηση 300.000 ευρώ αφορά τις εργασίες για την έκθεση της Κόρης της Θήρας στο Αρχαιολογικό Μουσείο».
Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, συνοδευόμενη από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, επισκέφθηκε επίσης το Μουσείο Προϊστορικής Θήρας, όπου ξεναγήθηκε στην έκθεση «Θηραϊκές τοιχογραφίες – Ο θησαυρός του Προϊστορικού Αιγαίου». και στις τοιχογραφίες του Ακρωτηρίου από τον προϊστάμενος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων Δημήτρη Αθανασούλης.
Η Κόρη της Θήρας, άγαλμα του 7ου αιώνα π.Χ., ήρθε στο φως, τον Νοέμβριο 2000, κατά τη διάρκεια σωστικής ανασκαφικής έρευνας στο νεκροταφείο της αρχαίας πόλης της Θήρας, στη νοτιοανατολική Σελλάδα, από τον Θηραίο αρχαιολόγο Χαράλαμπο Σιγάλα. Η υπερφυσικού μεγέθους αρχαϊκή κόρη από λευκό ναξιώτικο μάρμαρο, ύψους 2,48μ. με τον σύμφυτο γόμφο ένθεσης στην βάση του, είναι σχεδόν ακέραιη. Το γλυπτό, από το οποίο λείπει μόνο η άκρη της μύτης και ο βραχίονας του λυγισμένου δεξιού χεριού, που ακουμπά στο στήθος, αποτελεί ένα από τα λιγοστά έργα της μεγάλης, σε λίθο, περίοπτης πρώιμης ελληνικής πλαστικής που διασώθηκαν μέχρι τις μέρες μας.